Hes vs Vavruška

Tanečními kurzy pro mládež projde většina středoškoláků. Pro někoho to bylo utrpení, jiný si tanec zamiluje. Nicméně v takové míře se mladí lidé neučí tančit snad v žádném jiném státě. A v zahraničí nám to závidí. 
Pokud jste z Prahy a řešíte taneční, tak jste možná slyšeli o dvou asi největších tanečních školách- taneční škola Vavruška a taneční škola Hes. Absolvovala jsem základní kurzy pro mládež v obou z nich, v taneční škole Hes i pokračovačky. Jelikož obě školy mají svá specifika tak jsem se rozhodla vám popsat výhody a nevýhody. Do taneční školy Hes jsem chodila v prváku a do Vavrušky o dva roky později. 
Vavruška:
  • Působí hodně zábavně a řekla bych, že je super pro prváky (i tu většina lidí je z prváku)
  • Má hodně tematických lekcí, ať už jsou to civilní lekce (country a disco lekce) nebo speciální lekce (mikulášská a latinskoamerická). 
  • Má hodně doplňkové akce jako maškarní nebo raut.
  • Co se týče prostorů nabízí Vavruška překrásné prostory jako je Smetanova síň obecního domu, ale jiné kurzy mohou být i v naprosto průměrných prostorách (např. já jsem chodila do paláce Charitas na Karlově náměstí).
  • Názorně se tam učí etiketa, což mi přišlo super, protože to prostě k tanci a plesům patří.
  • Počet kluků a holek je vyrovnaný celou dobu kurzu. Pokud i tak někdo nevyzbyde do páru (většinou max. 3 lidi) ujmou se jich instruktoři, kteří vás to budou učit, abyste o nic nepřišli.
  •  V půlce a na konci kurzu jsou plesy. Ty se konají ve velkém sále Lucerny. Což na jednu stranu ano, je to hezký prostor, ale zároveň tam parket není až tak velký a musí se tam mačkat několik kurzů. Taky tam nebývá úplně dobrý vzduch.
  • Co mi vadilo bylo, že nám dvakrát spojili kurz dohromady s jiným a v našem (už tak, v ne úplně velkém sále nebylo k hnutí).
  • Co se týče výuky tanců, tak je tam víc důraz na kvantitu. Budete se učit figury které se některé u Hesa tančí až v pokračovačkách. Za to vás budou méně dřít na základních krocích. 
Typy tanců (waltz, valčík, cha cha atd.) se učí víceméně stejné, až na výjimky, lišit se budou ve figurách, dělají se jiné otočky apod. 
  • Velké specifikum Vavrušky je, že se jednotlivé figury za sebe skládají do choreografie. Např. máte otočku a pak promenádu a musíte to dělat v tomhle pořadí, ne promenádu a pak otočku. Což vede k nutnosti si pamatovat nejen kroky tance a figury, ale i pořadí v jakém to děláte. Taky je to takové méně kreativní a vyžaduje to, aby váš taneční partner uměl styl Vavrušky, jinak bude ztracený. A nebo vaše tančení skončí na tom, že vy ani váš partner si nepamatujete choreografii.
Hes:
  •  Ples byl také v Kongresovém centru. Byl tam velký sál na tančení, místnost s diskotékou a pak mimo sál velký prostor na sezení, živá kapela, bar a terasa s výhledem. Přišlo mi to takové pohodovější a byl tam mnohem lepší vzduch. Plus pokud vás omrzí tančení klasických tanců, tak se můžete přesunout do místnosti s diskotékou. Daň za to je, že Kongresák není žádný dvakrát nádherný prostor.
  • Řekla bych že se tam hodně učí základní kroky, instruktoři vás budou častěji než ve Vavrušce otravovat že jste udělali chybu.
  •  Mohli rozhodnout jak často a v jakém pořadí budeme během tance zařazovat figury, které jsme se naučili. Vést by měl kluk a to, že to je ,,v jeho rukou” je naučí vést mnohem lépe, než když opakují choreografii.
      -  Rozhodně méně okázalé prostory, já jsem chodila do Kongresového centra.
-  Občas vás zastaví i samotný majitel taneční školy pan Hes a budete muset tančit s ním. Což mi nebylo úplně příjemné.
- Jinak má Hes méně doplňkových akcí, horší civilní lekce a působí méně ,,barevněji” než Vavruška.
- Kluky to nebavilo a přestali tam chodit. Pak tam bylo třeba dvakrát víc holek než kluků. Instruktoři vám akorát řekli, ať příští tanec zkrátka vyhodíte nějakou holku (což samozřejmě dělat nechcete) a dál se o vás nezajímají.
Co se týče komunikace, do Hesa se přihlašujete normálně přes internet, poté dostanete pokyny k platbě a je to. Do Vavrušky se přihlašujete sice elektronicky, mailem vám potvrdí účast v kurzu, ale poté vám musí přijít dopis s pokyny k platbě. Účast mi byla potvrzena, v kurzu bylo volno ale dopis mi nepřišel. Po asi 5 obvolávání jejich kanceláře mi bylo řečeno, že v kurzu není místo, ale nabídli mi místo jiné. Totéž se stalo i mojí kamarádce. Asi se to neděje často, ale stejně mi poslání dopisu přijde zbytečné a komplikované. A problém na začátek moc dobrý dojem nedělá. 
Doufám, že vám článek třeba trochu pomohl a někdy příště.
Bea 


Komentáře

Oblíbené příspěvky